יום שני, 17 באוגוסט 2015

כוחו של מעשה טוב

שיתוף
מבקש להביא בפניכם מעשה אמיתי שנתקלתי בו ממש בימים אלה, מתועד ומאומת, עם תמונות.
טים יאנג ופול הולינגס מניו ג'רזי הם כבאים מסורים. לפני מספר שבועות יצא להם לעבוד משמרת שלמה וקשה שהתמשכה על פני 12 שעות בכדי לכבות שריפה שפרצה באיזור. בסיום המשמרת, עייפים ומותשים, הם הגיעו לבית קפה בסביבות השעה 6 בבוקר וביקשו מבעל הבית את כוס הקפה הכי חזק שהוא יכול להכין להם.
תוך כדי הישיבה בבית הקפה הם החליפו ביניהם חוויות על המשימה הקשה והמסוכנת, שרק אז הם התחילו להתאושש ממנה ולעבד את פרטיה. מה שהם לא ידעו היה, כי המלצרית הצעירה שהגישה להם את הקפה וארוחת הבוקר הקלה, היטתה אוזן והקשיבה בקשב רב לכל הסיפור.
בסיום הארוחה, כאשר טים ופול באו לשלם, הם זכו להפתעה נעימה – במקום שעל החשבון יהיו ספרות, היו עליו אותיות...  
וכך כתבה להם (תמונת הפתק מצורפת):
"ארוחת הבוקר שלכם היא על חשבוני היום – תודה על כל מה שאתם עושים, על כך שאתם משרתים אחרים, ורצים למקומות שאחרים בורחים מהם (היא כתבה להם את זה באופן חביב של משחקי לשון). לא משנה מה תפקידכם… אתם אמיצים וחזקים. תודה שאתם אמיצים וקשוחים כל יום! מתודלקים על ידי אש ומונעים על ידי אומץ – איזו דוגמא נפלאה אתם נותנים. לכו תנוחו. ליז".
שני הכבאים היו נרגשים ביותר למקרא המלים החמות, והודו למלצרית הצעירה על המחווה הנפלאה שלה. טים אף שיתף את הסיפור בפייסבוק שלו וכתב: "זה היה מעשה לא אנוכי וטוב לב. אני בהחלט אגיד לחברים שלי להגיע ולתמוך בעסק הזה, ואם ליז במקרה תהיה שם – הם גם ישאירו לה טיפ גדול".
אבל זה לא סוף הסיפור.
הכבאים גילו שאבא של ליז, סטיב, משותק מהצוואר ולמטה מזה חמש שנים תמימות. אף נודע להם, כי ליז הקימה בחורף האחרון עמוד התרמה באינטרנט, בו ניסתה לגייס כסף למכונית מיוחדת אליה ניתן להכניס את כיסא הגלגלים של אביה, כדי שהיא תוכל להוציא אותו מהבית (שהפך, למעשה, לכלא שלו) ולהתנייד איתו. טים דחק באנשים לעזור לליז ולתרום: "מסתבר שהבחורה הצעירה שנתנה לנו ארוחה בחינם, היא זאת שבאמת צריכה את העזרה…" כך כתב לחבריו.
והינה, בתוך מספר ימים תרמו לליז למעלה מ- 70,000$ – הרבה יותר מאותם 17,000$ שהיא ביקשה לגייס בשביל המכונית המיוחדת.

ליז ומשפחתה לא היו יכולים להיות יותר אסירי תודה לשני הכבאים: "כל מה שעשיתי היה לשלם על ארוחת הבוקר שלהם. לא ציפיתי לשום דבר מעבר לחיוך", אמרה. "זה רק מראה לכם שאתם צריכים להיות נחמדים אחד לשני, ושאפילו המחווה הקטנה ביותר יכולה לשנות חיים."
סיפור קטן, על מעשה גדול, ושכר בצידו.


ונזכרים אנו בסיפור רוצח בשגגה, והגרזן שנופל בטעות מידו, וגולה בשלו לעיר מקלט, ופירוש חכמים שאין טעות ואין מקרה, וגלגל חוזר בעולם, ואין ארוחות חינם ואדם זורע מה שהוא קוצר, וזה אחר מעיקרי האמונה שלנו.