יום ראשון, 29 בספטמבר 2013

מכתב שקיבלתי בעקבות "אהבה במבחן"

שיתוף
שי יקר,

"אהבה במבחן" - תובנות עטופות ברומן

אפתח באדם המחפש דרך לממש את עצמו בחייו, להפוך חלום למציאות, בתוך המעברים הנעים בין החוויה האישית לתובנות הקולקטיביות, המניעות חשיבה תודעתית מתגבשת ומתבקשת מודעות למעשה ולחשיבה שמובילה להגשמת חלומות ומאוויים אישיים.

בספר הנך בונה התפתחות פיוטית ורעיונית בשלבים. מצאתי שממחצית הדרך ועד לסופה היטבת לשלב בין המושגים המופשטים-תיאורטיים לחוויה הפנימית הסוחפת של הנפש. יצרת מתח בתוך העלילה שנע בין אי-ודאות לוודאות. ביקשת להעניק לקורא כלי שיש בו לבחון דרך חיים ומשמעויות נסתרות; הללו קבלו מענה פרקטי ויישומי לחיים.

מסע הכיבוש שהנך מתעד כרוך בהכרת ערך הדבקות והאמונה, ברצון וידיעה פנימית מה נכון לו, לאדם, לחולל בחייו. רבים אנשי המקצוע שמנסים להמציא דרך שתחבר בין תפישת עולם וחשיבת דרך שיש בה מענה יישומי מלמד, מחנך, דרך שיש בה לפתוח דלת לעצמאות וחשיבה עצמאית. תהליך שמטרתו מימוש והגשמה עצמית.
קוראת אותך והמילה "מבחן" מנכיחה את הפחד וההתמודדות היום יומית של האדם מול עצמו, סביבתו ומול יוצרו. מראה מחמירה או מפנקת שיש בה לקרב בין איכויות חיים קיומיות והתפתחות תודעתית בתוכנו ומעבר לכותלי ביתנו.

השכלת להביא את האהבה כערך שיש בו/בה לבנות מערכת יחסים פנימית של אמון בין שני חלקי הנפש, הזכרי והנקבי. חתונה פנימית ששואף אליה כל אדם בתוכו, והמימוש הזוגי הוא ביטוי לאותו ערך עליון ואמונה בכוחה של היצירה האישית והמשותפת להעביר את האדם תהליך של שינוי מודע לכוחו. מעשיו והאהבה שלו לאישה היא מראה לאהבה שלו לעצמו, למי שהוא מבקש להיות.

מאחלת לך המשך מסע פורה ומפרה, בהנאה ובהצלחה!


יעל מ.