יום שני, 22 ביולי 2013

אהבה היא הכל

שיתוף


"אהבה היא הכל"
============
""אולי לא שמת לב, יסמין, אבל הם פשוט מחכים לרגע שתבואי. אני יודע שהם רבים ביניהם מי ישמור במשמרות התואמות את זמני הביקור שלך. החיילים האלה פשוט אוהבים אותך. את מעניקה להם השראה."
"באמת, דוד? וממתי אתה מבין באהבה?"
דוד גמגם. הוא לא ידע מה להשיב לה.
"אני? באהבה? אינני מבין הרבה. אני אפילו לא יודע מה זאת אהבה. אבל אני יודע, יסמין, לזהות אדם אוהב כשאני רואה אותו. והם אוהבים אותך."
"תודה לך. מחמיא לי מאוד לדעת זאת."

"יסמין,"
"מה, דוד?"
"ואת – את יודעת מה זאת אהבה?"
"פעם לא הבנתי מאומה באהבה. אולם היום אני מבינה דבר אחד."
"ומהו?"
"שאהבה היא הכל," אמרה בחום רב.
"הכל, יסמין?" שאל דוד בטון מאתגר.
"הכל!" השיבה בפסקנות.
יסמין הרימה את ידיה באוויר. היא חגה על מקומה ושמלתה הלבנה הסתובבה יחד איתה, כסופה. לפתע, נחה עליה הרוח והיא החלה לחרוז:

אהבה היא הכל,
היא גם קודש, וגם חול.
היא מחלה,
עד כדי ייאוש,
והיא גם הגאולה,
מעבר לכל חוש.

"יפה," קרא דוד בהתפעלות "את ממש יודעת לחרוז."
"אל תפריע לי, יש לי עוד," היסתה אותו, והוא המתין בקוצר רוח למוצא פיה.

אהבה היא הכל -
היא התשוקה,
והיא התרופה.
היא המכה,
והיא גם לטיפה.

"מוזה," קרא דוד בהתפעלות.
"מה?" יסמין כאילו נעורה מחלום.
"'מוזה' קוראים לזה. המוזה שורה עלייך עכשיו." הוא התלהב יחד איתה. "איזו תחושה נפלאה היא זו!" ויסמין הוסיפה לחרוז:

אהבה היא הכל -
היא ההנאה,
היא כה מלאה.
והיא גם כאב,
שלפתחנו אורב.
"אהבה היא כאב?" שאל דוד.
"כן. כשאוהבים מישהו גם נפגעים ממנו. כאשר מתגעגעים אליו, כואבים. כאשר הוא נעלם, כאשר הוא אינו מבין אותנו, וכאשר הוא בכלל אינו יודע שאנחנו אוהבים אותו, זה כואב," אמרה יסמין והמשיכה:

אהבה היא הכל
היא נותנת תקווה,
ולעיתים – אכזבה.
היא מסמלת פריחה,
ואיתה השמחה.

"פשוט מקסים. שיר נפלא חיברת לנו כאן," קרא דוד. "כנראה שיש לי מתחרה!" הוסיף בבדיחות הדעת.
"איזה שיר?" השיבה לו יסמין. "אהבה היא לא רק שיר, הרי כבר אמרתי לך – אהבה היא הכל! הקשב להמשך, דוד."

אהבה היא הכל 

אהבה היא שירה,
אמירה וזמרה.
לעיתים היא סיפּוּר,
שעלינו תפוּר.
ותמיד היא ניגון,
שברגש טעוּן.

"איזה גל סחף אותך, יסמין? מה נטע בך את ההשראה? החג? האוויר? היין ששתינו?" סנט בה דוד.
"האינך מבין, דוד? באמת שאינך מבין?" היא נזפה בו בחיבה.

אהבה היא הכל
אהבה היא הדלק,
הגורם לנו לפעול.
כולנו נרצה בה חלק,
כי אהבה היא – הכל!

*******

לכבוד יום האהבה, קטע מספרי "אהבה במבחן" שיצא לאור לאחרונה. ניתן להשיג בחנויות הספרים או אצלי בהנחה בטלפון 5326283.