יום שלישי, 4 ביוני 2013

שיר חדש בלב

שיתוף
יש סוד מיוחד למי שמעוניין להתחבר לעצמו – להקדים ולקום בבוקר, חצי חצי שעה לפני הזמן הרגיל שלכם. פשוט וקל. תוכלו לקרוא על כך בכל ספר של פיתוח האישיות. לקום מוקדם להרוויח את היום. כך נוהגים מצליחנים. דוגמה ומופת לכך קיבלנו מאברהם אבינו. אולם יש בכך משהו עמוק יותר.  
יש ערך מיוחד לזמן הערוּת הראשוני, בו מגיעות אלינו כל התובנות המיוחדות שאנו זקוקים להן ליום הנוכחי. וכאשר אנו קמים ישירות לעשיה, הרעש והלחץ מוחה אותן - ואנו מפסידים.
הפתרון הוא לקום לפני כן, לתת לעצמנו חצי שעה של רגיעה, מחשבות, לתת לדברים לזרום אלינו, לקבל את התובנות ולהתמלא. כשהראש עדיין נקי, רענן ואינו מופרע מטרדות הבוקר. והמהדרים – אם יקפידו להעלות את המחשבות והתובנות שמתרוצצות להם בראש באותה שעה, - התוצאות שיחוו תהיינה מדהימות.
ורמז לדבר מצאתי בפרשת השבוע. וכך אומר משה לקורח: "בוקר - ויודע ה' את אשר לו" - ועל פי הרמז - בבוקר הקב"ה שולח אליך את המסרים שאתה זקוק להם למשך אותו היום.
ולכן אולי אומרים בטעות "תישן על זה בלילה" – נראה לי כי אין הכוונה דווקא ללילה, או לשינה, אלא לתת הזדמנות לקב"ה / לתת-מודע שלך, להעביר לך את המסר הנכון - בבוקר.
ויתכן שעל כך נאמר שמי שקושר את הלילה והבוקר בלימוד התורה, חוט של חסד משוך עליו כל היום, זהו החסד, זוהי המתנה, התובנות והמסרים שהוא מקבל.

ואם עד היום החמצתם את המתנה הזאת, תמיד אפשר להתחיל ממחר, בבוקר, עם שיר חדש בלב.