יום רביעי, 4 בנובמבר 2009

תקשורת

שיתוף

העולם הולך ומשתכלל, ויחד עימו נוספים עוד ועוד אמצעי תקשורת שלא חלמנו עליהם רק לפני שנים אחדות. טלפונים ניידים, sms, אינטרנט, תקשורת מיידית, לוויינית, ועוד ועוד. אולם דומה שריבוי אמצעי התקשורת לא שיפר את התקשורת הבינאישית הפשוטה, ואנו נמצאים במצב של "מגדל בבל" – אנשים מדברים ולא מבינים אחד את השני. או כפי שנאמר לי – התקשורת ה"טכנית/עניינית" השתפרה אולם התקשורת הבין-אישית, ההומאנית, ממש לא. בסדנא שערכתי לפנויים ופנויות בקשו הבנים מהבנות – בדייט הראשון "אנא סייעו לנו להצליח יחדיו בדייט". מכאן השיר הבא – בקשה לסיוע הדדי ביצירה וחיזוק של קשר. ואתם מוזמנים להוסיף בתים כאוות נפשכם.



עזרי לי להכיר אותך,

אמר הבחור בדייט הראשון;

פתחי לי פתח,

אם לא גדול, לפחות פתחי חלון;

אינך רואה שאני חסר ביטחון?

אנא, הפסיקי להביט בשעון,

ואם אני נתקע, ולא מוצא מלים,

מצאי דרך אותי להשלים;

עם קצת סיוע חינני,

אולי נזכה לדייט השני...

* * *

עזור לי להבין אותך,

אמרה האשה לבעלה;

עוד לא התייאשתי ממך,

פעם היה ממש נפלא!

במהלך השנים,

הפכנו מאובנים,

התקשורת נתקעה,

התרחקנו קימעא;

עזור לי להשיב את הקרבה,

יחד, נחדש את האהבה!

* * *

עזור לי להיות טוב,

אמר הילד לאביו האהוב;

אינך רואה שאני מבולבל?!

זהו גיל ההתבגרות, מעצמי אני נבהל!

לעתים מרגיש בודד ואומלל,

ולכן, אל תחשוב שאותך אני מוליך שולל;

רוצה לך הכל לספר,

רוצה לחזור ואיתך להיות חבר;

עזור לי אליך להתקרב,

ואיתך לפתוח את הלב.

* * *

עזור לי בדרכי בזה העולם,

אמר היהודי לרבונו של עולם:

כל כך הרבה ניסיונות,

כל כך הרבה אסונות,

שאלות, תהיות ודילמות,

ציפיות, תקוות וחלומות;

למרות כל אלה רוצה להמשיך להיות בן ראוי,

עזור לי, כי הכל בך תלוי!

תן לי יד, אנא, עזור לי להתגבר,

שלח לי סימן, כי אתה לי חסר;

אותת לי, כי את לבטיי אתה רואה,

ולמרות הנפילות, עדיין בי אתה מתגאה!

* * *

עזור לי, אמר הקב"ה לאדם -

הן אתה פאר היצירה,

בך יש נפש אלוקית, לא רק בשר ודם!

לך נתתי את חופש הבחירה;

יש בך יכולת לחיות בטוהר,

לתקן העולם ביפי תואר;

אך מנגד לפתח חטאת רובץ,

וקיים הפיתוי לאכול מהעץ;

רוצה בך להתגאות מול המלאכים,

קשה לי לראות אותם מגחכים;

שמחים לאיד כשאתה נופל,

ואת כבודנו אתה מחלל;

אתן לך יד, אולם גם אתה פתח לי שער

והיה לי בן אוהב - ישראל, אשר בך אתפאר!

* * * * *