יום שישי, 19 באפריל 2019

חג האמת - חג החירות

שיתוף


י"ד ניסן הוא תאריך אדיר בשנה. אנחנו מדברים רבות על חירות. אבל לא מדברים על התנאי לחירות, שהוא האמת. החמץ הוא השקר. האוויר המנופח. ביעורו מביא את האמת. והאמת משחררת.
בסרטון שהעליתי לא מזמן על סימני הגאולה הראיתי שאחד משלושת הסימנים הוא האמת. כי שקר לא יכון עם הגאולה.
על פי המסורת, י"ד ניסן הוא יום הולדתו של אברהם אבינו. (כנראה) הוא היום בו התבשר על הבטחת הארץ, ועל מסלול הגאולה; הוא היום בו התגלה אליו ה' לאחר ברית המילה שערך ובו התבשר על הולדת בנו, הוא היום בו נולד בנו, הוא היום בו נפטר ונכדו יעקב קנה את הבכורה, הוא היום בו יצאו בני ישראל במצרים. לא סתם הלילה שאחריו הוא ליל שימורים - עד יציאת מצרים, התאריך שנשמר על ידי הקב"ה. לאחר יציאת מצרים - משמרת תאריך זה הועברה לעם ישראל.
י"ד ניסן הוא היום בו שחטו בני ישראל את השקר המצרי האלילי. למחרת יצאו לחירות.
י"ד ניסן הוא היום בו נולד הרמב"ם גדול הפוסקים, ממשה - ששחרר אותנו - עד משה, לא קם כמשה. אין תאריך מתאים יותר להולדתו של הנשר הגדול.
ערב פסח, י"ד ניסן - 19 באפריל 1666 [כמו השנה] הוא היום בו התנפצה נבואת/משיחיות השקר של שבתי צבי, עת הוגלה על ידי הווזיר התורכי למבצר בגליפולי. כי נצח ישראל לא ישקר.
ערב פסח, י"ד ניסן - 19 באפריל 1943 [כמו השנה] הוא היום בו הצליחו יהודים נצורים בגטו לחולל את המרד הגדול של גטו ורשה, והראו שנצח ישראל לא ישקר. הנאצים החזקים והגדולים לא יכלו לקומץ אנשים, הם נאלצו להביא תותח ולהשתמש בכוח אש גדול פי כמה וכמה וכמה, כולל שריפה של הגטו, הזרמת גז, וגם אז לקח להם כשלושה שבועות עד שהכניעו את המרד. אבל את הרוח, אז כמו היום, לא הצליחו להשמיד. לא בכדי הם הפכו לסמל.
הנביא זכריה מנבא לנו שלעתיד לבוא כל הצומות על החורבן ייהפכו לימי שמחה, ומסיים במלים: "והאמת והשלום אהבו". המילה "אהבו" בגימטריא 14 - י"ד. רמז ליום הזה, י"ד ניסן, שבו צפה האמת, כחלק מתהליך היציאה לחירות.
מאחל קודם כל לעצמי.. ולכולנו שנזכה לאחוז במידת האמת. שמביאה את הגאולה ואת השלום ואת החירות.
חג שמח, כשר ובריא לכולנו.