יום שישי, 12 באוקטובר 2018

המגיד מווילקא... נצר אחרון ועוד

שיתוף
האם יש לנו תקשורת עם העולם שמעבר? כל פעם העניין הזה חוזר אלי מחדש.
אבי מורי זצ"ל נולד בטבריה, ישראל, בחג סוכות תרפ"ו.
פחות שלושה שבועות לאחר מכן נפטר בלודג', פולין - הרב זאב שטיינפלד. דמות שאולי היתה מוכרת אז, אבל היום כמעט אף אחד לא שמע עליה (אבל על הנכד שלו - שמעו הרבה... )
השנה, לפני פחות מ-9 חודשים אבי ז"ל נפטר.
מעולם לא היה קשר בין השניים.

את המצבה שלו אני מכיר מביקוריי בבית העלמין בלודג'. היא נמצאת ממש בכניסה, כ-20 מטר מהחלקה של נרצחי בני עקיבא. למרות שכבר ביקרתי כמה וכמה פעמים בבית העלמין הזה, מעולם לא ניגשתי ממש לקרוא מה כתוב בה, עד השבוע.

יום שני. היום האחרון בפולין. משהו מושך אותי להתקרב אל המצבה ולקרוא. אני קורא על איש צדיק, שלמד ולימד תורה במשך 50 שנה. ומתי יום פטירתו? היום, יום שישי פרשת נח.

ואז הכל ברור. זו אינה פעם ראשונה שאני נתקל במקרה בדמויות שלא היכרתי, בדיוק בסמוך ליארצייט שלהן או ממש ביארצייט.

סיפור דומה קרה לי בדיוק בתקופה שלנו, לפני 7 שנים בתחילת חשון, קיבלתי לידיי את הספר של "נצר אחרון". עלעלתי בספר, על מנת לכתוב מאמר על אחד מחללי נצר אחרון, ובחרתי במקרה בסיפור בעמ' 175, סיפורו של יצחק חדש הי"ד, בן שרה-רחל ושניאור ז"ל, שנולד בפולין בשנת תרפ"ח (1928), עבר את השואה, נותר יחיד מכל משפחתו, הגיע לארץ ונפל בשנת 1948. לא נותר אף אחד שיאמר עליו קדיש.
והינה, כאשר סיימתי לכתוב את סיפורו לעלון "ראש הגבעה", פתאום מתברר שיום נפילתו חל באותו השבוע.

כמובן שאז וגם כיום אני מקדיש את דבריי שיעוריי וכעת אפילו את הקדיש שאני אומר, גם לעילוי נשמתם.

ועכשיו לרבי זאב שטיינפלד, שנקבר 20 מטר ליד קבר נרצחי בני עקיבא, כ-21 שנה לפניהם. מי הוא היה? הסבא של הרב משה צבי נריה זצ"ל, מייסד מרכז ישיבות בני עקיבא והמנהיג הרוחני של בני עקיבא במשך עשרות שנים.
אם אתם קוראים פוסט זה, כוונו עליהם חברים, לע"נ.



אז מה אתם אומרים? האם יש לנו קשר/תקשורת עם העולם שמעבר?